FAQ - Veel gestelde vragen

Wij hebben voor u de meest voorkomende vragen verzameld en deze opgenomen in onze FAQ. Is uw vraag niet beantwoord, bel ons gerust op 038-4221805 of stuur een mailtje naar info@laptopshuren.nl.
Welk besturingssysteem staat er op de laptops die ik huur?

Op al onze laptops staat standaard Windows 10 geïnstalleerd. Mocht u gebruik willen maken van Windows 11, dan kunt u dat aanvinken bij de offerteaanvraag.

Verhuurt laptopshuren.nl naast laptops ook andere hardware?

Wij verhuren ook:

  • Beamers
  • Projectieschermen
  • TV schermen
  • Printers
  • Laptopkarren

Waarom laptopshuren.nl?

  • Voordelig huren van A-merk laptops
  • Snelle levering
  • Klantgerichte flexibiliteit

Maakt laptopshuren.nl een back-up van de data?

De klant blijft verantwoordelijk voor de eigen data. Zodra de laptops retour zijn bij Laptopshuren.nl, worden de gegevens verwijderd door het installeren van een nieuwe image. Mocht er door een defect een laptop worden omgewisseld, dan kan er data tegen betaling worden overgezet. De klant dient dit tijdig aan te geven.

Blijven mijn gegevens op de laptop staan?

Nee, naderhand worden de laptops gerestored. Dit houdt in dat de harde schijf volledig overschreven wordt. Al uw gegevens worden hierdoor verwijderd.

Zijn de gehuurde laptops verzekerd?

De laptops zijn alleen verzekerd wanneer u hiervoor bij ons een verzekering afneemt. In het geval van schade, verlies of diefstal brengen we u (een deel van) de door ons bepaalde dagwaarde in rekening.

Als ik vandaag een laptop aanvraag, kan ik die dan de volgende dag in huis hebben?

Het is mogelijk om binnen 24 uur een laptop geleverd te krijgen. Let op: er kunnen spoedkosten in rekening worden gebracht.

Wanneer worden de laptops geleverd en weer opgehaald?

Wij leveren standaard de laptops een werkdag van te voren. Indien u voor on-site installatie heeft gekozen, zullen we afstemmen met de eigenaar van de zaal wanneer deze beschikbaar is om de hardware te kunnen installeren. Zo staat alles de volgende dag werkend voor u klaar.

Wij halen de laptops de dag na het einde van de huur weer op. U dient na gebruik de laptops zelf op te ruimen en naar een afgesloten ruimte te brengen. Als u voor on-site support kiest dan nemen wij dezelfde dag de laptops weer mee.

Kan ik de laptops ook zelf ophalen en retourneren?

Mocht de levering niet helemaal uitkomen in uw planning? U kunt de hardware zelf ophalen op ons kantoor in Zwolle. Ons adres is Nervistraat 8 te Zwolle.

Worden er muizen geleverd bij de gehuurde laptops?

Laptopshuren.nl levert de laptops met USB-muizen.

Worden er adapters geleverd bij de gehuurde laptops?

De laptops worden geleverd met passende adapters.

Hoe worden de laptops aangeleverd?

De laptops worden per vijf of zes stuks verpakt in een krat. Indien u een laptoptas wenst, dan kunt u dat bij ons aangeven.

Kan ik met de laptop op internet?

Indien er op de locatie internet aanwezig is, kunt u door middel van WiFi gebruik maken van internet. Indien er geen internet op locatie aanwezig is, kunt u bij ons een UMTS router huren. In deze router wordt een simkaart geïnstalleerd waarmee u toegang hebt tot het internet. LET OP: In beide gevallen is Laptopshuren.nl enkel verantwoordelijk voor de WiFi functie. Laptopshuren.nl is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van het internet

Kan ik ook andere software dan Microsoft Office huren?

Neem contact met ons op voor de mogelijkheden via info@laptopshuren.nl of 038-4221805. Mocht u zelf een licentie hebben van software dan kunt u deze aandragen, zodat we deze vooraf op uw laptops installeren.

Wat houdt on-site installatie in?

Bij ons staat service voorop. Daarom raden we het aan om voor on-site installatie te kiezen. Dit houdt in dat we de hardware werkend op locatie aansluiten en testen. In overleg kan dit een dag of avond ervoor, of ’s ochtends vroeg op de dag zelf. LET OP: Bijleveren/installeren op de dag zelf, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.

Wat is on-site support?

Als u hardware bij ons huurt, dan kunt u er voor kiezen om een medewerker van ons op locatie te hebben. Mocht er onverhoopt iets uitvallen, dan is onze collega paraat. Zo kunt u weer snel door met uw training of presentatie. Ook heeft de medewerker reserveapparatuur bij zich om snel een apparaat te kunnen omruilen.